Wednesday, April 20, 2011

Bradley Cooper ville selv tage pillen

Skuespilleren Bradley Cooper tager i filmen "Limitless" en pille, der udvider hans hjernekapacitet.

I filmen "Limitless" spiller Bradley Cooper hovedrollen som Eddie, en fyr der i den grad har brug for et spark bagi.

Start dagen med det væsentligste – FÃ¥ nyhedsbrevet

Eddie kan ikke komme i gang med den bog, han skal skrive, hans kæreste skrider, fordi han er for uengageret, og han er ved at blive smidt ud af sin lejlighed, fordi han ikke kan betale husleje.

Men en dag bliver han tilbudt en pille, der ændrer alt. Den lader ham nemlig bruge 100 procent af sin hjernekapacitet - omtrent 80 procent mere, end mennesket normalt bruger, og derfor kan Eddie pludselig alt, han sætter sig for.

Det scenarie gjorde Bradley Cooper mere end nysgerrig for at påtage sig rollen.

- Jeg var vild med rollen. Jeg elskede ideen om at tage denne her pille, der åbner hjernen op, og hvordan det ville være at spille den her rolle, hvor jeg skulle forestille at kunne en masse sprog. Det, synes jeg, var cool, siger Bradley Cooper til Ritzaus Bureau.

Men med rollen fulgte også en hel del arbejde, for som Eddie skulle Bradley Cooper ikke bare tale flere forskellige sprog - han skulle også sætte sig ind i børs-verdenen, hvor Eddie ved hjælp af pillerne scorer sig et job.

- Heldigvis havde jeg masser af tid til at forberede mig til de optagelser, hvor Eddie bare spytter informationer ud. Jeg sørgede for at lære de ting tidligt i forløbet, så det ville virke ubesværet, når jeg skulle sige dem, siger han.

Selv om det hele ikke er lutter lagkage i filmen, hvor Eddie må sande, at han ikke er den eneste, der vil have fingrene i pillerne, og at der følger nogle ret heftige bivirkninger med, så er Bradley Cooper ikke i tvivl om, hvad han selv ville gøre, hvis han fik tilbudt pillen.

- I første omgang ville jeg ikke tro personen, der sagde, at den pille fandtes. Men hvis jeg fik at vide, at den ville udvide min hjerne, så ville jeg tage den, siger Bradley Cooper.

Og han er heller ikke i tvivl om hvad, han ville bruge sin nyfundne hjernekapacitet til.

- Jeg ville nok gøre det, som Eddie gør og lære en masse sprog og at spille på forskellige instrumenter. Men jeg ville sikkert ikke vide, hvad jeg ville gøre, før jeg havde taget pillen, for når man først har gjort det, så ændrer det alt, siger han.

Limitless har premiere den 21. april.

Source: http://www.fyens.dk

No comments:

Post a Comment